Kotva
Elektronická žákovská

 
 
V příštích dnech vaříme
Pondělí 23.10.2017
Polévka: 
Vývar s rýží a zeleninou
Hl. jídlo1: 
Vepřový guláš, Těstoviny,ovoce
Hl. jídlo 2: 
Opečené gnocci se špenátem a sýrem,ovoce
Dezert: 
Ovocný nápoj,mléko
Úterý 24.10.2017
Polévka: 
Drůbeží se zavářkou a zeleninou
Hl. jídlo1: 
Květákové lívance, Brambory maštěné máslem,rajské jablíčko,tvaroh
Hl. jídlo 2: 
Těstovinový salát s kuřecím masem a zeleninou,pečivo
Dezert: 
Ovocný nápoj
Středa 25.10.2017
Polévka: 
Hráškový krém
Hl. jídlo1: 
Štěpánská hovězí pečeně, Rýže
Hl. jídlo 2: 
Francouzské brambory, Kyselá okurka
Dezert: 
doplněk

.

 
 
Objednávky obědů

 
 
Projekty školy

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Mapa webu
A
A
A

Praktická prevence s Divadeltou

Vloženo: 12.10.2017 | Autor: Eva Danielová | Zobrazeno: 82x
Ve dnech 11. 9. – 25. 9. proběhly v kinosále 1. stupně akce, pořádané ve spolupráci s místním spolkem Újezdu nad Lesy Krajina pro život a. s. Kolektory Praha, jimž patří tímto velký dík. Bylo to osm velmi zajímavých divadelních interaktivních představení a.s. Divadelta. Zúčastnili se jich žáci 5. – 9. tříd.

Zajímavé akce, zaměřené na prevenci

 

Jedním z hlavních témat se stalo jedno z nejožehavějších problémů současné doby, a to agresivita/ šikana. Žáci pátých tříd se na okamžik stali herci/ spolutvůrci reálných situací, s kterými se mohou velmi často setkat – či se již někteří setkali na „vlastní kůži“- ve svých třídách i mimo ně.  A mnohdy tyto děti ani nevědí, jak se k určitému problému postavit, nevědí, jak správně a účinně reagovat. Proto se tak mnozí dostanou do velmi svízelné situace a uchylují se k tomu nejhoršímu řešení vůbec - řešení silou, tedy  výhrůžkám, nadávkám, posměškům, urážkám a v neposlední řadě i k násilí…a to není dobré nikdy, v žádné situaci. Zde se žáci mohli ve spolupráci s lektory této akce postupně sami stát tvořiteli modelových situací a zároveň jejich řešiteli. Velmi se jim  líbilo, že směli navrhnout své vlastní řešení situace a zároveň na jevišti vystoupit a celé své řešení aktivně odehrát před ostatními spolužáky. Ti se poté mohli ke všemu svobodně vyjádřit a konzultovat tak s vedoucími tohoto projektu i s ostatními, bylo - li řešení krizové situace správné, či by toto řešení šlo ještě nějak vylepšit či zdokonalit, aby se obě strany začaly vzájemně respektovat.

 

Obdobně tomu bylo i v dalších ročnících, v 6. třídách byla problematika rozšířena o xenofobii, v 7. třídách to byl alkohol a nácvik technik, "jak říci ne" a v 8. a 9. třídách byla hlavním tématem finanční gramotnost, kde žáci hráli modelové situace, ve kterých se dostávali do dluhů a navrhovali jejich řešení, samozřejmě na základě sehrané události a rad odborníků.

 

Považujeme tyto akce za skvělé.  Jedině tímto praktickým způsobem a prožitkem se děti naučí dovednostem, které posunou jejich život a zejména jednání s ostatními o notný kus dopředu.

 

Marie Hlaváčková