.
Přítomni: Květoslava Bělohubá, Radka Hofmannová, Kateřina Nádvorníková, Tomáš Vlach
Omluveni: Petra Brožová, Jan Slezák
Hosté: Miroslav Kurka, ředitel školy
Program
1. Přivítání členů školské rady a ředitele školy
2. Zdravá výživa – automaty na nápoje a další zboží s ní spojené
3. Provozní řád školního úložiště kol a koloběžek
4. Úprava školního řádu
5. Dodatky ke ŠVP
6. Různé
7. Diskuse
8. Závěr
1. Přivítání členů školské rady a ředitele školy
Předseda, MVDr. Tomáš Vlach přivítal přítomné a vyjmenoval omluvené členy školské rady (dále jen „ŠR“). Konstatoval, že ŠR je usnášení schopná.
2. Zdravá výživa – automaty na nápojea další zboží s ní spojené
K tomuto bodu vystoupil ředitel školy. Informoval přítomné o jednání s firmou COME – mléčné výrobky. Předložil i vzorky nově zaváděných výrobků k posouzení. Většinu z nich hodnotili členové ŠR kladně. Dále byla diskutována dodávka ovoce do škol.
Usnesení:
a) ŠR projednala návrh na doplnění mléčného automatu v budově č. p. 230 a souhlasí s dodávkami podle předložené nabídky distribuční firmy – doplňkový sortiment „zdravá výživa-happy snack“
b) ŠR projednala návrh na využití nabídky akce „ovoce do škol“ a souhlasí s jeho zavedením. Vzhledem ke špatným předchozím zkušenostem s dodávkami ovoce je souhlas podmíněn 2 měsíční zkušební lhůtou a následným vyhodnocením. V případě, že zkušební lhůta nebude dodavatelem akceptována, ŠR se zavedením dodávek „ovoce do škol“ nesouhlasí.
3. Provozní řád školního úložiště kol a koloběžek
Členové ŠR prostudovali a projednali dokument Provozní řád školního úložiště kol a koloběžek – Staroklánovická 230 - „kolárna“ včetně příloh, který předložil ředitel školy. Uvedená dokumentace bude zveřejněna na internetových stránkách školy. ŠR souhlasí s realizací školního úložiště kol a koloběžek v souladu s předmětným dokumentem včetně poplatku. Poplatek ve výši 100,- Kč jednorázově a nevratně při převzetí klíče. Dále pak částku 100,- Kč na každý školní rok (září – červen).
4. Úprava školního řádu
ŠR po projednání souhlasí s tím, aby nové znění § 3.7 školního řádu bylo následující.
K odkládání svršků, obuvi a drobných osobních věcí je žákovi přidělena zamykatelná šatní skříňka (není určena k odkládání brašen, bruslí, koloběžek aj. rozměrných předmětů; jejich příp. uložení lze dojednat s TU nebo školníkem). Šatní skříňku je žák povinen zamykat (při zapomenutí klíčku požádá školníka o odemčení a opětné uzamčení). Vždy v pátek i na všechny prázdniny skříňku vyklidit a nechat odemčenou (úklid s dezinfekcí). Písemná dohoda stanovuje podmínky jejího využívání a postup při zjištění krádeže ze skříňky. V prostoru šaten mohou žáci pobývat jen po dobu nezbytně nutnou na převlékání, přezouvání nebo vyzvednutí osobních věcí ze skříňky, případně zajištění si nápoje z automatu.
Účinnost výše uvedeného textu § 3.7 školního řádu nastává dnem jeho zveřejnění na internetových stránkách školy.
5. Dodatky ke ŠVP
Ředitel školy informoval o následujících dodatcích, které byly projednány pedagogickou radou a jsou součástí výuky a výchovy.
a) Kapitola 5 – učební osnovy.
Vkládá se následující text. Všechny výukové a preventivní programy, besedy, exkurze a další obdobné akce. Vyjmenované činnosti jsou součástí výuky podle osnov a tedy pro žáky povinné.
b) Oblast prevence.
Vkládá se následující text. Pokud ve škole v rámci školního poradenského pracoviště působí školní psycholog, pak zajišťuje práci se třídními kolektivy tak, že se podílí na preventivních aktivitách a sociálně psychologickém výcviku třídních kolektivů. Preventivně provádí skupinovou diagnostiku tříd (sociometrická šetření) a vstupuje opakovaně do tříd v případě krizové intervence.
Usnesení:
ŠR bere na vědomí odůvodnění vkládaných textů uvedených pod písmeny a), b) dle návrhu ředitele školy a nemá výhrady k jejich doplnění do ŠVP.
6. Různé
Ředitel školy informoval, že s ohledem na dosud neukončená správní řízení (odvolání k nepřijetí a odklady) bude rozdělení žáků do jednotlivých tříd 1. ročníku zveřejněno až v květnu t. r. Opravil tímto svoji informaci o původně oznámeném termínu, tj. do konce března t. r. ŠR vzala tuto informaci na vědomí.
Ředitel školy dále informoval o pokračování dlouhodobé pracovní neschopnosti třídní učitelky paní Douskové (III. B). Oficiálně byla touto funkcí pověřena dosud zastupující Mgr. Ledabylová. Nedojde-li k mimořádným událostem, je domluveno pokračování posledně uvedené spolupráce i v příštím školním roce. ŠR bere tyto informace na vědomí.
7. Diskuse
Ředitel školy informoval o záměru rekonstruovat a rozšířit školní jídelnu v budově Polesná č. p. 1690. K tématu byly podány dosud známé informace.
Dále se hovořilo o možnostech obnovy parku mezi budovami školy. Předseda ŠR informoval, že v současné době řeší představitelé MČ 21 finanční krytí pro tuto akci.
8. Závěr
Předseda ŠR poděkoval přítomným za účast a stanovil termín příštího zasedání na pondělí 23. června 2014 od 19 hod. v budově ZŠ.
Zapsala: Květoslava Bělohubá
Copyright © - 2024 | Masarykova ZŠ (fotografie pořízeny žáky Masarykovy ZŠ) &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přísupnosti | Cookies